شیائومی سرانجام ردمی نوت 8 مدل ۲۰۲۱ را معرفی کرد

مدتی است ردمی تیزرهای مختلفی از محصولی به نام ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ در فضای مجازی منتشر می‌کند؛ محصولی ویژه که به مناسبت فروش ۲۵ میلیون دستگاه ردمی نوت ۸ ساخته شده است. با انتشار تیزرهای مختلف، اطلاعات تقریباً کاملی از مشخصات سخت‌افزاری و طراحی ظاهری ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ به دست آورده‌ایم که البته با معرفی محصول شیائومی، این اطلاعات کامل‌تر شده‌اند.

چندی پیش شیائومی به موفقیت‌های سری ردمی نوت اشاره داشت که مجموع فروش آن‌ از سال ۲۰۱۴ تاکنون، از مرز ۲۰۰ میلیون دستگاه گذشته است. ۴۵ میلیون عدد از این فروش به سری ردمی نوت ۹ تعلق دارد و ردمی نوت ۸ توانسته است فروش ۲۵ میلیونی تجربه کند. با درنظرگرفتن آمار فروش سال ۲۰۱۹ شیائومی، می‌توان گفت ردمی نوت ۸ یکی از موفق‌ترین محصولات شرکت چینی و احتمالاً پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سری ردمی نوت است.

طبق گزارش GSMArena، شیائومی ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ را عرضه کرده است تا موفقیت مدل ۲۰۱۹ در بازار جهانی را جشن بگیرد. این محصول شیائومی همان‌طور که در تیزرهای پیشین تأیید شده بود، تراشه‌ی هلیو جی ۸۵ را یدک می‌کشد و با سیستم‌عامل اندروید ۱۱ و MIUI 12.5 در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. مدل ۲۰۲۱ ردمی نوت از بدنه‌ای با پوشش دافع آب برخوردار است که البته در کلاس پوشش ضد آب قرار نمی‌گیرد.

در مقایسه با نسخه‌ی ۲۰۱۹ ردمی نوت ۸، پیشرفت‌هایی در زمینه‌های مختلف در مدل جدید مشاهده می‌شود؛ اما حداکثر رزولوشن دوربین اصلی ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ در حالت فیلم‌برداری از 4K (با ۳۰ فریم بر ثانیه) به FHD (با ۳۰ فریم بر ثانیه) تنزل یافته است. ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ با رم ۴ گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود و برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن دو گزینه‌ی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده است تا خریدار حق انتخاب بیشتری داشته باشد.

 

از نظر رنگ‌بندی، برخی رنگ‌های مدل ۲۰۱۹ در مدل جدید ارائه نمی‌شود. نسخه‌ی اصلی ردمی نوت ۸ در پنج رنگ‌ به بازار عرضه شد؛ اما مدل ۲۰۲۱ در سه رنگ‌ وارد بازار می‌شود که شامل آبی، سفید و مشکی هستند. ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ دارای صفحه‌نمایشی با ابعاد ۶٫۳ اینچ، پنل LCD و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل است و از پوشش محافظ گوریلا گلس ۵ استفاده می‌کند.

در پنل پشتی ماژول دوربین چهارگانه قرار گرفته که متشکل است از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی، دوربین ۲ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر ماکرو و دوربین ۲ مگاپیکسلی دیگر با قابلیت تشخیص عمق تصویر. بالای صفحه‌نمایش دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارد. از دیگر مشخصات ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ می‌توان به حسگر فیزیکی اثر انگشت در پنل پشتی، باتری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و شارژ ۱۸ وات اشاره کرد. برخورداری از این فناوری شارژ در حالی رقم می‌خورد که کاربران ردمی نوت ۸ مدل ۲۰۲۱ به شارژ ۲۲٫۵ واتی دسترسی خواهند داشت.