توییتر آزمایش پیام صوتی خصوصی را در برنامه تلفن‌همراه خود آغاز می‌کند

توییتر به‌تازگی اعلام کرده است که قابلیت پیام‌های شخصی صوتی را در نرم‌افزار تلفن‌همراهش آزمایش می‌کند.

توییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب جهان است که روزانه کاربران بسیاری از آن استفاده می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، توسعه‌دهندگان این شبکه‌ی اجتماعی همیشه سعی می‌کنند قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه کنند که تجربه‌ی کاربری را بهبود ببخشد. بااین‌حال، کاربران همیشه از ویژگی‌های جدید استقبال چشمگیری نمی‌کنند.

اکنون مدتی است که توییتر مشغول آزمایش قابلیت جدیدی است که به آن توییت‌ صوتی گفته می‌شود. توسعه‌دهندگان این قابلیت را به‌صورت محدود برای سیستم‌عامل iOS آزمایش کرده‌اند و توییت صوتی هنوز دردسترس همه‌ی کاربران قرار نگرفته است. درحالی‌که به‌نظر می‌رسد این ویژگی برای مدت بیشتری در حالت بتا باقی بماند، توییتر در حال اضافه‌کردن قابلیت دیگری به شبکه‌ی اجتماعی‌اش است که به کاربران اجازه می‌دهد به افراد دیگر مستقیما پیام صوتی ارسال کنند.

امکان ارسال پیام صوتی مستقیم در توییتر برای کاربران فعال می‌شود

درحال‌حاضر، کاربران می‌توانند در بخش پیام‌های خصوصی، متن، تصویر، ویدئو و گیف ارسال کنند؛ اما به‌نظر می‌رسد به‌زودی می‌توانند صدای خود را نیز در این بخش برای فردی دیگر بفرستند. تجربه‌ی کاربران هنگام استفاده از پیام‌های صوتی در توییتر مانند دیگر نرم‌افزارهای مشابه مثل تلگرام و واتساپ و حتی آی‌مسیج خواهد بود.

رابط کاربری پیام‌های صوتی توییتر

رابط کاربری بخش جدید شبکه اجتماعی توییتر کاملا ساده است و دکمه‌ی پلی را درکنار آواتار کاربران نشان می‌دهد. البته دکمه‌ی دیگر نیز برای این قسمت تعبیه شده است که افراد می‌توانند با آن پیام‌های صوتی مخرب را گزارش کنند. هنوز جزئیاتی از حداکثر طول این پیام‌های صوتی در فضای مجازی منتشر نشده است.

ارسال پیام صوتی در توییتر

زمان انتشار قابلیت جدید توییتر

اگر دوست دارید به‌زودی بتوانید به دوستان خود در توییتر پیام صوتی ارسال کنید، باید بگوییم لازم است زمان بیشتری منتظر دردسترس قرار‌گرفتن آن بمانید. الکس آکرمن‌گرینبرگ، مدیرمحصول بخش پیام‌های شخصی در توییتر، به یکی از خبرگزاری‌ها گفت که این شرکت آزمایش این ویژگی جدید را با گروه کوچکی از کاربران در برزیل آغاز می‌کند. بااین‌همه، هیچ برآوردی از زمان دردسترس قرارگرفتن پیام‌های صوتی خصوصی برای کاربران بیشتر وجود ندارد.

امسال، توییتر پس از معرفی توییت‌های صوتی با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شد که بیشترِ آن‌ها به‌دلیل نبود گزینه‌های دسترسی برای این دسته از توییت‌ها بود. بااین‌حال، این شبکه‌ی اجتماعی اعلام کرد که قبل از انتشار ویژگی یادشده برای عموم، آن را به‌کمک گروه‌های مختلف آزمایش می‌کند. این کار برای اطمینان از توانایی هر ویژگی جدید ضروری است و اگر انجام نشود، ممکن است مشکلات بزرگ‌تری در آینده برای این شبکه‌ی اجتماعی و کاربرانش ایجاد کند.

یکی از مسئولان توییتر درباره‌ی قابلیت‌های جدید مرتبط با صوت این شبکه‌ی اجتماعی گفت: «می‌دانیم کاربران گزینه‌های بیشتری برای نحوه‌ی ابراز خودشان در مکالمات و پست‌های توییتر می‌خواهند.» این ادعا کاملا درست است؛ زیرا توییتر شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور است و گاهی احساسات هنگام نوشتن پست در آن نمی‌تواند کامل ابراز شود. البته کاربران می‌توانند از فیلم و تصویر نیز در مطالب خود استفاده کنند؛ اما اگر پست‌های صوتی به این پلتفرم اضافه شوند، افراد بهتر می‌توانند با مخاطبان خود ارتباط بگیرند.

همان‌طورکه اشاره کردیم، فیسبوک و اینستاگرام هر دو این قابلیت را دراختیار کاربران خود قرار داده‌اند؛ درنتیجه، این موضوع کاملا طبیعی است که چرا توییتر قصد دارد پیام‌های صوتی را به شبکه‌ی اجتماعی‌اش اضافه کند. باوجوداین، توییتر باید به این نکته نیز توجه کند که کاربران در این پلتفرم انتظارات دیگری دارند و نحوه‌ی بیان مطالب در این شبکه‌ی اجتماعی متفاوت است؛ درنتیجه، ممکن است کاربران از این قابلیت استقبال درخورتوجهی نکنند.