تصاویر رندرشده و مشخصات کامل گوشی گوگل پیکسل 4a مدل 5G فاش شد

در تصاویر رندرشده می‌توان نگاه دقیق‌تری به طراحی پیکسل ۴a مدل ۵G گوگل داشت.

فاصله بسیار کمی تا زمان رونمایی اولین گوشی هوشمند سازگار با فناوری ارتباطات ۵G گوگل باقی مانده است. سازنده سیستم‌عامل اندروید درنظر دارد دو گوشی هوشمند مبتنی بر ارتباطات ۵G را روانه بازار کند که یکی از آن‌ها پیکسل ۴a مدل ۵G نام دارد.

درحالی‌که انتشار اخبار مختلف، کمی ما را با پیکسل ۴a مدل ۵G آشنا ساخته است؛ اما این‌بار تصاویر رندرشده رسمی به‌همراه مشخصات سخت‌افزاری کاملی از محصول معرفی‌نشده‌ی گوگل در فضای مجازی قرار گرفته تا اطلاعات بیشتری در مورد پیکسل ۴a مدل ۵G به دست آوریم.

در نگاهی اجمالی، پیکسل ۴a مدل ۵G نسبت به مدل ۴G از صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر به‌همراه سخت‌افزاری توانمندتر بهره می‌برد. ابعاد صفحه‌نمایش پیکسل ۴a مدل ۵G گوگل به ۶/۲ اینچ می‌رسد و برای تراشه نیز از اسنپدراگون ۷۶۵G ساخت کوالکام استفاده شده است. در پنل پشتی، ماژول دوربین از دوربین دومی با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که لنز فوق عریض دارد. میزان ظرفیت باتری نیز به ۳،۸۸۵ میلی‌آمپرساعت می‌رسد که البته امکان شارژ ۱۸ واتی آن وجود دارد.

تصاویر رندرشده پیکسل 4a مدل 5G گوگل

در مقایسه‌ای کوتاه می‌توان بهبود سخت‌افزاری پیکسل ۴a مدل ۵G نسبت به مدل پیشین را مشاهده کرد و بزرگ‌ترین ویژگی را نیز برخورداری از مودم ۵G خواند. در بالای صفحه‌نمایش، سمت چپ، حفره‌ای تعبیه شده تا میزبان دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی باشد. نسبت ابعاد صفحه‌نمایش ۶/۲ اینچی نیز ۱۹/۵:۹ درنظر گرفته شده تا گوشی هوشمندی با صفحه‌ای کشیده مشاهده کنیم.

پنل پشتی نیز میزبان ماژولی دوگانه است که تشکیل یافته از دوربین اصلی ۱۲/۲ مگاپیکسلی به‌همراه دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی. پیکسل ۴a مدل ۵G مبتنی بر اندروید ۱۱ است و طبق گزارش‌ها نسبت به محصولات شرکت‌های دیگر مبتنی بر اندروید ۱۱ از ویژگی‌های نرم‌افزاری انحصاری استفاده می‌کند.

 

گوگل برای محصول جدید خود جک هدفون ۳/۵ میلی‌متری در نظر گرفته است تا کاربران امکان استفاده از هدفون‌های قدیمی خود را با پیکسل ۴a مدل ۵G داشته باشند. انتظار می‌رود گوشی هوشمند جدید گوگل در ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) معرفی شود. مقام‌های گوگل رسما تأیید کردند که پیکسل ۴a مدل ۵G با حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۹ گیگابایتی برای بازار ایالات متحده با قیمت ۴۹۹ دلار و برای بازار اروپا با قیمت ۴۹۹ یورو عرضه می‌شود.