بازگشت سرویس‌های گوگل به گوشی‌های هوشمند آنر

به گزارش Androidauthority، تحریم‌های آمریکا هواوی را مجبور به فروش برند زیرمجموعه‌اش، یعنی آنر کرد و حالا به‌ نظر می‌رسد فداکاری هواوی در این زمینه جواب داده است و برای اولین‌ بار با عرضه‌ی آنر 50 دوباره برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل را در گوشی‌های آنر خواهیم دید.

آنر آلمان اخبار مذکور را در توییتر تأیید کرد و در پاسخ به سؤالاتی درباره‌ی معرفی شدن آنر ۵۰ با تراشه‌ی اسنپدراگون 778 که در آینده راهی بازار خواهد شد، به‌صراحت اعلام کرد که خدمات گوگل را دریافت خواهد کرد. آنر ۵۰ با Magic UI و ویژگی‌های جدیدی عرضه خواهد شد.

آنر ۵۰ اولین گوشی هوشمند این شرکت است که پس از  اعمال تحریم‌های سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده علیه هواوی در ماه می ۲۰۱۹ (اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۸) با سرویس‌های گوگل عرضه خواهد شد. در بازه‌ی زمانی تحریم،  به‌ دلیل  منتشر نشدن برنامه‌های گوگل، ضررهای زیادی به هواوی وارد شد که همین موضوع غول فناوری چینی را مجبور به فروش آنر کرد.

آنر به‌عنوان برندی مستقل، به‌ دنبال همکاری مجدد با کوالکام، اینتل و بسیاری از شرکت‌های فناوری است که در این میان، همکاری با گوگل را آغاز کرده و به نظر می‌رسد دیگر مشکلی وجود نداشته باشد.

آنر با عرضه‌ی گوشی‌هایی مانند آنر ۵۰ و تراشه‌ی اسنپدراگون 888 که اخیرا به آن اشاره شده بود، به‌دنبال ورود به بازار‌های اروپا و آسیا است. هنوز زود است که بگوییم آیا آنر دوباره می‌تواند به رقابت با سایر گوشی‌های هوشمند چینی بپردازد یا خیر؛ زیرا در این مدت محصولات سایر برند‌های چینی رشد بسیار خوبی داشته‌اند. با این تفاسیر بازگشت خدمات گوگل بدون شک خبر خوبی برای این برند است.