افزایش سرمایه‌گذاری اپل در کمپانی کورنینگ و گمانه‌زنی در مورد احتمال عرضه آیفون‌های خم‌شونده تا سال 2023

صندوق تولید پیشرفته اپل برای کمک به تولیدکنندگان ایالات متحده، در قالب سفارش خرید اولیه و سرمایه‌گذاری عمل می‌کند. به طور مثال، اپل چندی پیش از سرمایه‌گذاری 410 میلیون دلاری در شرکت II-VI، تولیدکننده لیزرهای VCSEL، خبر داده است که یکی از اجزای اصلی سیستم دوربین TrueDepth و Face ID به شمار می‌رود.

شرکت کورنینگ برای طیف گسترده‌ای از محصولات اپل، شامل آیفون، آی‌پد و اپل ‌واچ، شیشه گلس تولید می‌کند و همکاری میان دو شرکت به سال‌های دور بازمی‌گردد. همان طور که می‌دانید اولین گوشی‌‌های آیفون با نمایشگری پلاستیکی به نمایش گذاشته شد، اما استیو جابز دریافت که نمونه‌های اولیه این محصول هنگام قرار گرفتن در جیب، به راحتی خراشیده می‌شوند. از این رو چند ماه پس از عرضه آیفون در ژوئن 2007، اپل با کورنینگ وارد همکاری شد تا محافظ مشهور گوریلا گلس را تولید کند و به جای پوشش پلاستیکی نمایشگر آیفون به کار گیرد. از آن زمان تاکنون، تمام نمونه‌های آیفون به نسخه‌های مختلف این شیشه محافظ مجهز بوده‌اند.

سال گذشته، اپل و کورنینگ در زمینه فناوری Ceramic Shield و استفاده از آن در آیفون 12 همکاری کردند که به گفته اپل «سخت‌ترین» پوشش محافظ موجود برای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود و جدیدترین پرچمدار این شرکت را در برابر آسیب ناشی از سقوط، چهار برابر بیشتر حفاظت می‌کند. البته شیشه‌های گوریلا گلسِ کورنینگ علاوه بر آیفون در طیف وسیعی از دستگاه‌های اندرویدی از جمله گلکسی S21 Ultra محصول سامسونگ نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

جف ویلیامز (Jeff Williams)، مدیر ارشد عملیاتی اپل در همین راستا از همکاری درازمدت با کورنینگ سخن گفته است. به گفته او «اپل و کورنینگ سابقه‌ای طولانی در همکاری و تلاش برای تحقق غیرممکن‌ها دارند [و] از نخستین نمونه‌های گلس آیفون تا [طرح] انقلابی Ceramic Shield در آیفون 12، این همکاری به تغییر چشم‌انداز طراحی و دوام بیشتر پوشش گوشی‌های هوشمند انجامیده است. Ceramic Shield نمونه‌ای بارز از فناوری‌هایی است که با همراهی نوآوری عمیق و قدرت تولید شرکت‌های آمریکایی امکان‌پذیر شده است. ما به مشارکت با کورنینگ افتخار می‌کنیم؛ شرکتی که میراث 170 ساله آن شاهدی بر نبوغ نیروی کار در ایالات متحده است». البته به طور دقیق مشخص نیست که تأمین Ceramic Shield توسط کورنینگ نوعی معامله انحصاری با اپل است یا نتیجه تحقیقات آن در آینده در اختیار سایر تولیدکنندگان تلفن نیز قرار خواهد گرفت؛ اما به هر حال در بیانیه مطبوعاتی اپل به این نکته اشاره شده که این سپر سرامیکی نتیجه همکاری متخصصان اپل و کورنینگ بوده است.

اپل به طور دقیق مشخص نکرده که کورنینگ از این سرمایه‌گذاری 45 میلیون دلاری چگونه استفاده خواهد کرد. اما هم‌زمانی این سرمایه‌گذاری با گمانه‌زنی‌ها در مورد تلاش اپل برای عرضه آیفون‌های خم‌شونده تا سال 2023، احتمال ارتباط این دو را مطرح ساخته است. چنان که پیش از این نیز در سال 2019 اخباری پیرامون تولید نمونه انعطاف‌پذیر شیشه‌های گلس از سوی کورنینگ منتشر شد و در فوریه گذشته نیز شرکت از احتمال عرضه این فناوری روی گوشی‌های هوشمند ظرف 12 تا 18 ماه آینده خبر داده بود. این گلس محافظ در صورت موفقیت قادر است اسمارت‌فون‌های خم‌شونده را بادوام‌تر سازد و آن‌ها را از لایه محافظ پلاستیکی، مانند آنچه در جدیدترین محصولات تاشوی سامسونگ به چشم می‌خورد، بی‌نیاز سازد.

منبع : Apple