ال جی K71 و ال جی K42 رونمایی شدند

ال‌جی K42 و ال‌جی K71 گوشی‌های میان‌رده‌ی جدیدی هستند که از باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و تراشه‌ی مدیاتک و سیستم‌عامل اندروید ۱۰ بهره می‌برند.

ال‌جی بدون هیاهوی رسانه‌ای، گوشی‌های میان‌رده‌ی خانواده‌ی K را به‌روزرسانی و اعضای جدیدی برای آن رونمایی کرد. دو گوشی جدید شرکت کره‌ای با نام‌های ال‌جی کی ۴۲ (LG K42) و ال‌جی کی ۷۱ (LG K71) شناخته می‌شوند و قرار است به‌زودی در چند بازار آمریکای‌لاتین شامل گواتمالا، نیکاراگوئه، پاناما، اکوادور، هندوراس، ال سالوادور و کاستاریکا عرضه شوند.

براساس اعلام ال‌جی، دو گوشی میان‌رده‌ی K42 و K71 به تراشه‌‌های سری هلیوی مدیاتک و باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز هستند و به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری LG UX برپایه‌ی سیستم‌عامل اندروید ۱۰ به بازار عرضه می‌شوند.

ال‌جی کی ۴۲

نمای پشت و جلو ال جی کی 42 / LG K42 خاکستری

گوشی K42 از صفحه‌نمایش ۶٫۶ اینچ HD پلاس برخوردار است که در بخش بالایی آن، حفره‌ای‌ دایره‌ای‌شکل برای میزبانی از دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. در پنل پشتی محصول، مجموعه‌دوربین چهارگانه با حسگر اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض و دو دوربین دو مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و عمق‌سنجی صحنه‌ها قرار گرفته است. ال‌جی می‌‌گوید پنل پشتی K42 طرح موج‌شکل وجود دارد که با اشعه‌ی فرابنفش ساخته شده تا کاربر بتواند دستگاه را بهتر در دست نگه دارد. همچنین، این پوشش به افزایش مقاومت پنل پشتی کمک می‌کند.

نمای نزدیک دوربین اصلی ال جی کی 42 / LG K42

در لبه‌ی سمت راست ال‌جی K42، حسگر اثرانگشت وجود دارد که درون دکمه‌ی پاور ادغام شده است و دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا به‌همراه دکمه‌ی فراخوانی دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) در لبه‌ی سمت چپ قرار دارند. در زیر بدنه‌ی ال‌جی K42، از تراشه‌ی هلیو P22 مدیاتک به‌همراه سه گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی استفاده شده است و کاربر درصورت تمایل می‌تواند حافظه‌ی ذخیره‌سازی گوشی را ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو SD ارتقا دهد. باتری به‌کاررفته در محصول ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و ال‌جی K42 برای شارژشدن از درگاه USB-C استفاده می‌کند.

میان‌رده‌ی جدید ال‌جی از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون بهره‌مند است و از فناوری صدای DTS:X 3D پشتیبانی می‌کند و به‌لطف داشتن گواهی MIL-STD-810G، می‌تواند دربرابر واردشدن ضربه مقاومت کند. ناگفته نماند MIL-STD-810G استاندارد مقاومت ارتش آمریکا است. ال‌جی اعلام کرده که گوشی K42 را در رنگ‌های خاکستری و سبز دردسترس قرار می‌دهد. درحال‌حاضر، قیمت و تاریخ عرضه‌ی گوشی K42 را نمی‌دانیم.

ال‌جی کی ۷۱

نمایشگر و پشت ال جی کی 71 / LG K71 سفید در دست

ال‌جی K71 ازلحاظ جایگاه در بازار، بالاتر از K42 قرار می‌گیرد و مشخصات فنی بهتری دارد. در گوشی K71 از صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچ فول HD پلاس با نسبت تصویر ۲۰٫۵:۹ و بریدگی (ناچ) قطره‌ای‌شکل به‌منظور میزبانی از دوربین سلفی استفاده شده است. گوشی میان‌رده‌ی جدید ال‌جی مشخصه‌ای دارد که امروزه به‌طور گسترده در گوشی‌های هوشمند دیده نمی‌شود و آن قلم لمسی (استایلوس) است. قلم لمسی ال‌جی K71 ازلحاظ پیشرفته‌بودن به قلم‌های لمسی ارائه‌شده با پرچم‌داران سری گلکسی نوت سامسونگ شبیه نیست؛ اما به‌طور کلی، محصول جالبی K71 به‌حساب می‌آید. در قلم لمسی K71، بلوتوث وجود ندارد و این قلم از ترفندهای حرکتی پشتیبانی نمی‌کند.

پنل پشتی ال‌جی K71 میزبان مجموعه‌دوربین سه‌گانه با حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. درکنار دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق‌عریض و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی عمق‌سنج دیده می‌شود. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی محصول نیز درون بریدگی نمایشگر جا خوش کرده است. ال‌جی K71 به تراشه‌ی هلیو P35 مدیاتک و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی‌ قابل‌ارتقا ازطریق کارت میکرو SD مجهز است.

قلم لمسی ال جی کی 71 / LG K71 نمایش سگ مشکی

ال‌جی K71 همچون دیگر گوشی جدید شرکت کره‌ای باتری ۴،۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون دارد. در این محصول، از اسپیکر دوگانه با پشتیبانی از استاندارد DTS:X 3D نیز استفاده شده است. جدیدترین میان‌رده‌ی ال‌جی با رابط کاربری LG UX روانه‌ی بازار خواهد شد که نسخه‌ی سفارشی اندروید ۱۰ به‌حساب می‌آید. ال‌جی K71 در رنگ‌های خاکستری و سفید عرضه می‌شود و به‌‌زودی قیمت و تاریخ عرضه‌اش مشخص خواهد شد.