احتمال می‌رود رویداد معرفی آیفون 12 سیزدهم اکتبر برگزار شود

براساس شایعات جدید، رویداد رونمایی آیفون ۱۲ در نیمه‌ی نخست اکتبر برگزار می‌شود.

اپل احتمالا رویداد اختصاصی معرفی iPhone 12 را سیزدهم اکتبر برگزار کند. این احتمال زمانی قوت گرفت که ادی کیو (Eddy Cue) در جلسه‌ای با یکی از سرویس‌دهندگان شبکه و موبایل در انگلیس شرکت کرد. گفته می‌شود جلسه‌ی ادی کیو با این اپراتور انگلیسی درباره‌ی ظرفیت‌های ۵G گوشی آیفون ۱۲ بوده است.

پیش‌بینی شده است که در آینده‌ای نه‌چندان دور، اپل رویداد ویژه‌ای برای معرفی آیفون ۱۲ برگزار می‌کند؛ اما هنوز رسما تاریخ دقیقی برای این رویداد مشخص نیست. بنابر گزارش منتشرشده در AppleInsider، منبعی آگاه مدعی شده است که رویداد مخصوص اپل سه‌شنبه ۱۳ اکتبر (۲۲ مهر ۱۳۹۹) برگزار می‌شود و پیش‌سفارش محصولات نیز از جمعه ۱۶ اکتبر (۲۵ مهر) آغاز خواهد شد.

این اطلاعات را فردی به‌اشتراک‌گذاشته است که خود را کارمند یکی از اپراتورهای کشور هلند معرفی کرده است. با اینکه هنوز مدرک محکمی دال‌بر این ادعا وجود ندارد، آی‌پی فرستنده‌ی پیام در بین محدوده‌ی آی‌پی‌های شرکتی شبکه‌ی تحت‌کنترل یکی از اپراتورها بوده است.

در بخش دیگری از اروپا نیز، یکی از اپراتورها در حال آماده‌سازی شرایط برای گوشی‌های جدید اپل است. بنابر گزارش MacRumors، مارک آلرا، مدیرعامل بریتیش تلکام (British Telecom)، در جلسه‌ای داخلی برای کارمندان عالی‌رتبه در BT و EE، اعلام کرده است که اپل در چند روز آینده، گوشی آیفون ۵G خود را رونمایی خواهد کرد.

ادی کو / Eddy Cue

آلرا در جلسه با کارمندانش گفت:

فقط چند روز دیگر با معرفی محصول جدید اپل، آیفونی با پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی، فاصله داریم. رونمایی این محصول رشد ۵G را به‌شدت تقویت خواهد کرد. افراد زیادی خود را برای این روز مهم آماده کرده‌اند تا ما را به همکار درجه‌یک اپل در اروپا تبدیل کنند.

در زمان سخنرانی آلرا، ادی کیو، نایب‌رئیس ارشد بخش خدمات و نرم‌افزار اینترنت اپل، در ویدئو کوتاهی ظاهر شد و به EE به‌عنوان نخستین اپراتور ارائه‌دهنده‌ی گوشی‌های هوشمند اقساطی به‌همراه خدمات چندگانه‌ی اپل به مصرف‌کنندگان تبریک گفت. مشخص نیست که ادی کیو حرفی از ۵G زده باشد؛ اما باتوجه‌به تأکید اپل به رازداری، بعید است که او اشاره‌ای هرچند تلویحی، به این موضوع کند.

پیش‌بینی می‌شود گوشی‌های اپل شامل مدل‌های آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مکس و آیفون ۱۲ مینی باشند که احتمالا نمایشگر اولد ۵٫۴ اینچی و ۶٫۷ اینچی دارند. همچنین، آیفون ۱۲ پرو با نمایشگر ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس نیز با نمایشگر ۶٫۷ اینچی در این رویداد معرفی شوند.

شایعات دیگری نیز منتشر شده‌اند که از وجود دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی در دوربین آیفون ۱۲ حکایت می‌کند؛ درحالی‌که مدل‌های Pro در دوربین پشتی به سه حسگر مجهز خواهند بود که یکی از ماژول‌های آن حسگر LiDAR و وظیفه‌ی تشخیص عمق و ارائه‌ی قابلیت پیشرفته‌ی AR را خواهد داشت.

بنابر اطلاعاتی که تاکنون به‌دست آمده است، تمامی مدل‌های آیفون ۱۲ از نسل پنجم شبکه‌ی ارتباطی پشتیبانی می‌کنند؛ البته چگونگی عملکرد آن‌ها هنوز مشخص نیست. افزون‌براین، گفته می‌شود درحالی‌که تمام مدل‌ها احتمالا از امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کنند، شبهاتی وجود دارد که فقط مدل‌های پرچم‌دار آیفون ۱۲ از شبکه‌های سریع «۵G موج میلی‌متری» (Millimeter-wave) پشتیبانی خواهند کرد.